Cieľ predmetu
Študent získa vedomosti ohľadom tvorby softvéru z pohľadu všetkých zúčastnených strán. Študent získa praktické zručnosti zo všetkých fáz tvorby softvéru od vytvárania požiadaviek na riešenie až po nasadenie riešenia, vrátane dokumentovania, testovania, prácu s verziami. Predmet je orientovaný na tvorbu softwéru najmä s využitím objektovo orientovaného programovania (jazyk JAVA), relačných databáz (jazyk SQL) a tranzakčného spracovania údajov.
Stručná osnova predmetu:
- Úvod do tvorby softvéru, vývojový cyklus, vývojové a projektové nástroje, základy jazyka Java.
- Elementárne programovanie a úvod do objektovo orientovaného programovania
- Základné prostriedky OOP a UML
- Polymorfismus, rozhrania a vhniezdené typy
- Modelovanie softwéru a návrhové vzory
- Metodika tvorby pri OOP, vývojové testovanie
- Zapúzdrenie aplikácií, aplikačné servery, tvorba škálovateľných aplikácií.
- Databázové a informačné systémy, relačná štruktúra dát
- Analýza a návrh relačnej databázy, normalizácia
- Indexy, uložené procedúry, práca s údajmi
- Tranzakcie a spracovanie dát v informačných systémov
- Testovanie softvéru a systémov
Podmienky absolvovania predmetu
- Aktívna práca na cvičeniach 10%
- Vypracovanie zadania 26%
- Skúška ‑ písomná forma 64%
- Podmienky na pripustenie ku skúške:
- žiadna neospravedlnená neúčasť
- max. 2 neúčasti na cvičeniach
- získanie minimálne 50% za vypracovanie zadania (t.j. 13% z celkového hodnotenia)
- Konečné hodnotenie študenta známkou je dané aktuálnym študijným poriadkom.
Odporúčaná literatúra a zdroje
- Březina, A., Agilní transformace ‑ Proč bývá tak křehká?, KOPP 2020, ISBN 978‑80‑7232‑521‑4, 216 s.
- Desikan, S., Ramesh., G., Software Testing: Principles and Practices, Addison‑Wesley 2007
- Eckel, B., Thinking in Java, Prentice Hall, 2006.
- Fowler, M., Patterns of enterprise application architecture, Addison‑Wesley 2002
- Page‑Jones, M., Základy objektově orientovaného návrhu v UML, Grada 2001
- Patrick, J., J., SQL Fundemantals, Prentice Hall 2009
- Sommerville, I., Software engineering, Pearson, 2010.